Tiberiu Bratu, preşedintele Societăţii Române de Chirurgie Estetică “80% dintre cazurile operate de noi sunt români plecaţi în străinătate”

Complexele au urmări importante la nivel psihic, alterând starea de spirit şi ducând la hotărâri neinspirate şi iraţionale. Cum este privită chirurgia estetică? Ce se “caută”? Care este starea de fapt în momentul actual? Pentru răspunsuri pertinente am apelat la unul dintre cei mai mari specialişti în chirurgie estetică din România, prof. dr. Tiberiu Bratu, fondatorul clinicii BROL.

Care ar fi motivele pentru care oamenii apelează la chirurgia estetică?
Oamenii vin la noi pentru că vor şi încearcă să fie mai frumoşi, să se simtă mai bine în pielea lor. Când te uiţi în oglindă şi vezi că arăţi bine, te simţi bine; mai mult, suntem apreciaţi la prima vedere după aspectul exterior. Din păcate.

S-au schimbat motivele pentru care oamenii apelează la chirurgie pentru a fi „altfel”?
În primii 15 ani am făcut mai mult chirurgie reparatorie. La început am fost singur, apoi au venit profesorul Matusz, dr. Nodiţi, dr. Crăiniceanu, dr. Grujic. după care dr. Mestecăneanu şi dr. Cojocaru. Nu am vrut niciodată să deţin monopolul în această specialitate. Până la urmă, e şi o şansă pentru acest oraş. pentru Timişoara, să avem atâţia plasticieni. Acum avem o linie de gardă la Casa Austria – în fiecare zi se poate acorda asistenţă de cea mai înaltă calificare unui om care îşi taie o mână sau suferă o arsură. Este o realizare importantă. În clinica privată lucrez cu dr. Dorina Mihajlovic, dr. Daniela Olariu, cu dr. Kaushal Shruti şi cu dr. Mihaela Pop. La început, chirurgie estetică însemna lifting, operaţii pentru burţile cu „şorţ” şi gigantomastii, adică sâni foarte mari, pe care îi micşoram. Şi lipoaspiraţii. Acum se pun foarte multe proteze de sân, facem multe liftinguri, lipoaspiraţii şi foarte multe nasuri. Ştiu că „proteze” sună destul de dur, însă acesta este termenul uzual.

În anii 2000 v-aţi remarcat prin sloganul,,Noi te scăpăm de complexe”. Cum aţi ajuns Ia el?
Un prieten, specialist în marketing, a venit să se opereze la nas şi a petrecut două zile la noi în clinică. După mai multe zeci de întrebări pe care mi le-a pus, a venit cu acest slogan. A considerat el că reprezintă esenţa activităţii noastre. Mi-a plăcut foarte tare şi l-am folosit. Acesta este şi conceptul nostru despre activitatea pe care o prestăm. Atunci când cineva intră pe uşa clinicii, nu vedem acea persoană ca pe o sursă de venit, ci ca pe una care ne face onoarea de a o ajuta să scape de complexe. Nu aveţi idee cât de mult se schimbă viaţa unei astfel de persoane după îmbunătăţirea aspectului.

… intregul interviu aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *